„Vidíme se?“ – Chceme Tě vidět i příště!

Autor: Redakce

Kampaň „Vidíme se?“ zaměřenou na viditelnost chodců v letošní sezóně podpoří všech 14 hokejových klubů TELH. Kampaň od samotného počátku podpořil také pan Zdeněk Svěrák. A právě spot inspirovaný filmem „Vratné láhve“ byl vybrán pro promítání na všech extraligových stadionech během 210 zápasů prvních 30 kol základní části ročníku 2016 / 2017.

„Každý ztracený život je zbytečný, zvlášť když se mnoha nehodám dá jednoduše zabránit. Proto se společnost BPA sport marketing rozhodla podpořit kampaň „Vidíme se?“ Reflexní páska může zachránit život nejen fanouškovi, který se za tmy vrací domů z hokejového zápasu,“ vysvětluje Jana Obermajerová – předsedkyně představenstva a generální ředitelka agentury BPA.

V zahraničí reflexní prvky zachránily už mnoho životů

Zahraniční zkušenosti dokazují, že reflexní prvky mohou za zhoršené viditelnosti snížit účast chodce na smrtelné nehodě až desetkrát. Jinak řečeno, 10 % chodců by mělo šanci přežít, a u cyklistů je toto procento ještě vyšší – až 30 % jezdců na kole by mohlo žít, pokud by bylo dostatečně viditelných. Právě proto je velmi důležité, aby chodci i cyklisti používali reflexní prvky, které jednoznačně zvýší bezpečnost silničního provozu.

Pestré oblečení a reflexní prvky!

Řadou testů bylo dokázáno, že pokud se na komunikaci pohybuje člověk, který má na sobě tmavé oblečení, řidič je schopen jej zaznamenat na vzdálenost 18 metrů. Mnohem lepší je to se žlutou barvou oblečení, kdy je chodec zaznamenán na vzdálenost 37 metrů, v bílém ho pak řidič vidí na 55 metrů. Chodci by proto vždy měli mít na svém oblečení nějaký prvek, který by je více zviditelnil. K dispozici jsou například fluorescenční materiály – ty zvyšují viditelnost za denního světla a za soumraku, ve tmě však svou funkci ztrácejí. Předměty z reflexních materiálů je nejlepší umístit ke konci rukávů, blízko ke kolenům a do úrovně pasu (cyklisté také například i na přilbu a kolo). Dětem pak můžeme pořídit oblečení, které je již vybaveno prvky z reflexních materiálů, stejně jako jsou takto vybaveny již i školní brašny.

VIDEOKLIP KAMPANĚ „Vidíme se?“ NAJDETE ZDE

Další články

Co dělat při požáru vozidla?

Projekt Ty to zvládneš ! Velké riziko ohrožení života nebo těžkého zranění v současném dopravním provozu ...