Tesla, Hyundai, Nissan, Honda a Kia – to jsou výrobci, kteří nejčastěji a kvůli závažných chybám volají majitele svých vozů do servisů!!!

Autor: Redakce

Která automobilka nesvolávala svoje auta do servisů, aby na nich neopravila to nebo ono, jako by neexistovala. Toto obecné konstatování je rozhodně pravdivé, ale přece – není na místě být přesnější? Tak tedy prosím, americká studie iSeeCars zhodnotila počet svolávacích akcí automobilek od roku 1985.

Nevinní?

A ukázalo se, že je předně nutné oddělit ty svolávací akce, které automobilky nezavinily – jako miliony nekvalitních airbagů Takata a podobně. Dále, vzít v potaz počet vyrobených vozidel, a tedy tím pádem i svolaných vozů a vytvořit přepočet na 1000 vyrobených kusů. Z toho vyšel průměr – na 1 000 aut je svoláno na světě 1 115 jejich majitelů. Jinak řečeno, průměrné auto se dočká více než jedné svolávací akce. Nyní výsledky.

 

Nejlepší a nejhorší

Nejnižší počet svolávacích akcí organizovala značka Porsche. Od roku 1985 šlo o 531 svolaných aut na 1000 prodaných. Výborný poměr. Jinak řečeno, do servisu muselo zamířit asi tak každé druhé auto. Na druhém místě je značka Mercedes-Benz s průměrem 524 do servisu pozvaných vozů z tisícovky. Na třetím místě je Kia s celkem 778 návštěvami servisu. Následují: Tesla, Mazda, GM, Subaru, Toyota, Nissan a Jaguar Land Rover. Všechny tyto značky lze označit za lepší než průměr. Naopak od konce jsou na tom nejhůře: Volkswagen Group (1 805 pozvaných do servisu). To zjednodušeně znamená, že každý vůz VW byl bezmála 2x povolán na svolávací akci. Do poslední pětky se pak dostaly dále: Chrysler, Honda, Hyundai a BMW.

 

… ale!!!

Pokud bychom v tomto místě udělali za informacemi obrazně řečeno tečku, pominuli bychom závažný fakt. A to, zda se jednalo o závažné důvody svolávacích akcí nebo ne. Proto byla vytvořena i další tabulka, a to značek, které měly nejmenší podíl svolávacích akcí z důvodu vážných nedostatků. V tomto směru je nejlepší Volvo, jen se 71 % vážných nedostatků. Na druhém místě je Mercedes-Benz (75,1 %) a na třetím místě Volkswagen (77,6 %).

Až tato kombinace nabídne skutečně vypovídající fakta. Příklad. Kia sice má málo svolávacích akcí, ale až 92,4 % jich souvisí s vážnými problémy. Právě tato značka je v pětici těch automobilek, které svolávají vozy kvůli závažných závadám. Nejhorší jsou: Tesla, Hyundai, Nissan, Honda a Kia.

 

zdroj: ÚAMK

Další články

Co dělat při požáru vozidla?

Projekt Ty to zvládneš ! Velké riziko ohrožení života nebo těžkého zranění v současném dopravním provozu ...