Povinná výbava v Evropě – 3. díl

Autor: Redakce
Štítky:

Vyrážíte do ciziny a nevíte co je součástí povinné výbavy v zahraničí? Přinášíme vám ověřená aktuální data. Víte například to, že ve Španělsku musíte mít dvoje dioptrické brýle nebo v Belgii musí nosit motorkář předepsané oblečení či to když zaparkujete vozidlo v Estonsku v kopci, tak ho musíte zajistit klínem? Na veškeré odlišnosti v povinné výbavě jsme se zaměřili a udělali pro vás komplexní přehled.

Německo

Reflexní vesta je povinná jen pro řidiče vozidel registrovaných v Německu.

V německých městech jsou zavedeny nízkoemisní zóny a je tedy nutné mít nízkoemisní plaketu. Podrobné informace naleznete zde.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 12 let nebo 150 cm.

Děti od 3 let do 150 cm nesmí být přepravovány na předním sedadle ani v zádržném systému.

Nizozemsko

Děti do 8 let věku musí být na jízním kole přepravovány jen na speciálním dětském nosiči či vozíku za jízdním kolem.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 12 let nebo 135 cm.

Norsko

Doporučen je hasicí přístroj, autolékárnička a reflexní vesta.

Reflexní vesta je povinná jen u vozidel a motocyklů registrovaných v Norsku.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 150 cm.

Děti od 4 let do 135 cm nesmí být přepravovány na předním sedadle ani v zádržném systému.

Polsko

Chodec, cyklista nebo člen osádky vozidla pohybující se po komunikaci za snížené viditelnosti, musí mít na sobě oblečenu reflexní vestu (reflexní vesta je povinná pro každého ve vozidle).

Povinnost vozit hasicí přístroj ve dvoustopém vozidle.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 12 let nebo 150 cm.

Děti do 150 cm nesmí být přepravovány na předním sedadle ani v zádržném systému.

Portugalsko

Je zde zakázáno vozit on board kamery ve vozidle.

Motocykl musí být vybaven dvěmi zpětnými zrcátky.

Používání jakýchkoliv antiradarů je zakázáno.

Reflexní vesta není vyžadována u vozidel registrovaných mimo portugalské území.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 12 let nebo 135 cm.

Děti do 12 let nebo 150 cm nesmí být přepravovány na předním sedadle ani v zádržném systému.

Rakousko

Lékárnička je povinná i pro motorkáře a musí být v obalu, který zabrání vniku nečistot do obsahu autolékárničky.

Je zde zakázáno vozit on board kamery ve vozidle.

Reflexní vesta je povinná jen pro řidiče motorového vozidla a pro ostatní čelny osádky vozu se doporučuje. Barvy jsou povolené: oranžová, žlutá, červená. Sankce – 14 až 2180 Eur.

V okolí Vidně a dalších částech rakouska jsou zavedeny nízkoemisní zóny pro vozidla kategorie N bez omezení váhy. Podrobné informace naleznete zde.

Pro cyklisty je povinná helma do 12 let, ale v Dolním Rakousku až do 15 let.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 14 let nebo 150 cm. Od výšky 135 cm může být použit podsedák.

Řecko

Není tolerována hands free sada do ucha.

Povinnost vozit hasicí přístroj ve dvoustopém vozidle.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 11 let nebo 135 cm.

Platí tu zákaz kouření ve vozidle přepravující osobu mladší 12 let nebo těhotné ženy.

Rumunsko

Povinnost vozit hasicí přístroj ve dvoustopém vozidle.

Reflexní vesta je povinná pro každého, kdo vystupuje při mimořádné události z motorového vozidla.

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 12 let nebo 150 cm.

Slovensko

Chodec nebo cyklista pohybující se po neosvětlené komunikaci nebo po komunikaci mimo zastavěná území za snížené viditelnosti, musí mít na sobě oblečen reflexní prvek.

Reflexní vesta je povinná pro každého, kdo vystupuje při mimořádné události z motorového vozidla, a to ve dne i v noci. Sankce – 50 až 150 Eur.

Děti do 15 let musí na jízdním kole nosti helmu. Dospělé osoby mají povinnost mimo města.

Navigace nebo podobný přístroj nesmí být umístěn na čelním skle v zorném poli řidiče

Děti musí být přepravovány v odpovídajícím dětském zádržném systému do 150 cm nebo 36 kg.

Zdroj: ÚAMK

Projekt Dopravní jednička je realizován za přispění finančních prostředků z fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů

Další články

Doprava v Praze

Dvě pětiny obyvatel Prahy zažívají v místní dopravě pocit nebezpečí, zatímco zcela bezpečně se cítí jen sedm ...

Soutěž o knihu Tour de France!

Vyhraj knihu Nové příběhy Staré dámy popisující poslední ročníky Tour De France s podpisem nejúspěšnějšího českého ...