Jaké jsou priority BESIP v roce 2017?

Autor: Redakce

BESIP, který si 1. května 2017 připomene 50 let své existence, se letos kromě běžné každodenní činnosti soustředí na pokračování kampaně na viditelnost chodců a používání reflexních prvků Vidíme se?, dále se zaměří na řidiče profesionály, nákladní dopravu, a stále narůstající skupinu seniorů, a to nejen z pohledu řidičů, ale i aktivních seniorů, coby chodců a cyklistů.

Viditelnost

20.února 2017 uplyne přesně rok od účinnosti nového zákona a zavedení nové povinnosti nošení reflexních prvků. Ta nyní platí pro chodce mimo obce a za snížené viditelnosti. „Chtěli jsme vědět, jak se tato povinnost projeví v našich podmínkách, a první čísla ukazují, že zavedení povinné reflexní prvky pro chodce, zachraňuje lidské životy. Zatímco v obcích a na místech s veřejným osvětlením obětí neubylo, mimo obce ano. Podle našich zjištění by lidé nebyli proti rozšíření této povinnosti. Zkušenosti ze zahraničí, kde šli obdobnou cestou, tedy postupným zaváděním povinného nošení reflexních prvků, navíc ukazují, že to dále snižuje počty mrtvých. Proto se rozšířením i na místa, kde není veřejné osvětlení nebo, kde jsou chodci pro řidiče špatně viditelní, budeme určitě zabývat.“

Dálnice

V roce 2017 bude dálnici D1 nás až 9 omezení a uzavírek. Proto na začátek stavební sezóny v březnu BESIP připravuje ve spolupráci s Policií ČR a ŘSD kampaň, jak se v omezeních chovat, jak se vyhnout kolonám, jak je neprodlužovat. Často si za zbytečná zdržení mohou nesprávným chováním řidiči sami. „Největší problém vidíme v rozdílech v rychlostech, zbytečném přibrzďování, nečekaných prudkých manévrech, a tak dále. Když se řidiči budou chovat předvídatelně, a ne zbrkle, budou sledovat dopravní značení, a sami předvídat, pak si nebudou sami přidělávat problémy. A naší úlohou je jim to vysvětlit a naučit je to. Na to se chceme zaměřit.“

Nákladní doprava

U řidičů i spolujezdců v nákladních automobilech, s výjimkou kamiónů, přibylo 12 obětí. Je to jediná kategorie, kde zaznamenáváme nárůst. „Nemáme ještě podrobná data, tedy neznáme přesné příčiny nebo místa nehod, ale jsme si problematiky nehodovosti profesionálních řidičů nákladní dopravy vědomi. Proto se letos na ně chceme zaměřit. V letních a prázdninových měsících budeme komunikovat nejen směrem k řidičům profesionálům, ale chceme i řidičům osobních aut nebo cyklistům vysvětlovat, co vlastně řidiči kamiónů potřebují, co jejich auta umí, jak brzdí, a tak dále. Vše je totiž vždy o dvou stranách – každý má své zájmy a možnosti, a podle toho se k sobě lidé musí chovat, aby spolu vyšli, tedy si i na silnici vyhověli, a ne se pozabíjeli…..“

Další články

Doprava v Praze

Dvě pětiny obyvatel Prahy zažívají v místní dopravě pocit nebezpečí, zatímco zcela bezpečně se cítí jen sedm ...

Soutěž o knihu Tour de France!

Vyhraj knihu Nové příběhy Staré dámy popisující poslední ročníky Tour De France s podpisem nejúspěšnějšího českého ...