Tesla, Hyundai, Nissan, Honda a Kia – to jsou výrobci, kteří nejčastěji a kvůli závažných chybám volají majitele svých vozů do servisů!!!

Která automobilka nesvolávala svoje auta do servisů, aby na nich neopravila to nebo ono, jako by neexistovala. Toto obecné konstatování je rozhodně pravdivé, ale přece – není na místě být přesnější? Tak tedy prosím, americká studie iSeeCars zhodnotila počet svolávacích akcí automobilek od roku 1985.
Nevinní?
A ukázalo se, že je předně nutné oddělit ty svolávací akce, které automobilky nezavinily – jako miliony nekvalitních airbagů Takata a podobně. Dále, vzít v potaz počet vyrobených vozidel, a tedy tím pádem i svolaných vozů a vytvořit přepočet na 1000 vyrobených kusů. Z toho vyšel průměr – na 1 000 aut je svoláno na světě 1 115 jejich majitelů. Jinak řečeno, průměrné auto se dočká více než jedné svolávací akce. Nyní výsledky.
Nejlepší a nejhorší
Nejnižší počet svolávacích akcí organizovala značka Porsche. Od roku 1985 šlo o 531 svolaných aut na 1000 prodaných. Výborný poměr. Jinak řečeno, do servisu muselo zamířit asi tak každé druhé auto. Na druhém místě je značka Mercedes-Benz s průměrem 524 do servisu pozvaných vozů z tisícovky. Na třetím místě je Kia s celkem 778 návštěvami servisu. Následují: Tesla, Mazda, GM, Subaru, Toyota, Nissan a Jaguar Land Rover. Všechny tyto značky lze označit za lepší než průměr. Naopak od konce jsou na tom nejhůře: Volkswagen Group (1 805 pozvaných do servisu). To zjednodušeně znamená, že každý vůz VW byl bezmála 2x povolán na svolávací akci. Do poslední pětky se pak dostaly dále: Chrysler, Honda, Hyundai a BMW.
… ale!!!
Pokud bychom v tomto místě udělali za informacemi obrazně řečeno tečku, pominuli bychom závažný fakt. A to, zda se jednalo o závažné důvody svolávacích akcí nebo ne. Proto byla vytvořena i další tabulka, a to značek, které měly nejmenší podíl svolávacích akcí z důvodu vážných nedostatků. V tomto směru je nejlepší Volvo, jen se 71 % vážných nedostatků. Na druhém místě je Mercedes-Benz (75,1 %) a na třetím místě Volkswagen (77,6 %).
Až tato kombinace nabídne skutečně vypovídající fakta. Příklad. Kia sice má málo svolávacích akcí, ale až 92,4 % jich souvisí s vážnými problémy. Právě tato značka je v pětici těch automobilek, které svolávají vozy kvůli závažných závadám. Nejhorší jsou: Tesla, Hyundai, Nissan, Honda a Kia.
zdroj: ÚAMK